Generácia,
ktorá sa zaujíma

Denne dostaneme až 80 notifikácií. Čo s nimi?

ako nastavit notifikacie

Denne nám príde priemerne 80 notifikácií. Napriek tomu si mobil skontrolujeme vraj až 150-krát denne. Ako si notifikácie nastaviť tak, aby sme sa nezbláznili?

Notifikácie sa stali tak vážnou témou v našich životoch, že sa im venovali aj výskumy. A vieš, na čo prišli? Ľudia boli najšťastnejší nie keď dostávali menej notifikácií, ale keď ich dostávali trikrát za deň vo väčších balíčkoch. Táto možnosť zvíťazila nad tým, keď notifikácie dostávali nonstop, raz za hodinu alebo vôbec.

Skúsme toto, aby sme ich opäť dostali pod kontrolu my:

1. Notifikácie si nastavme tak, aby nám chodili trikrát za deň
Výskumy hovoria, že ich úplné vypnutie ľudí ešte viac stresovalo. Nemusíme ísť teda do extrémov, presťahovať sa do jaskyne a zaviesť si tam iba pevnú linku.

Ideálny systém rozoznáva, kedy je najlepší čas poslať nám notifikácie. Napríklad v momente, kedy si podľa našej polohy sadneme do MHD a telefón vie, že máme pred sebou polhodinovú cestu do školy alebo do práce. Rovnako rozdeľuje, ktoré notifikácie má poslať v ktorom momente. Napríklad všetky z pracovného mailu by nám pípli v momente, ako vojdeme do kancelárie a naopak, tie z Instagramu vtedy, keď nám začne obedná prestávka.

Na iOS to vieme takto do veľkej miery nastaviť a mať aj rôzne režimy, ktoré sa dokonca vedia počas dňa zapínať automaticky. Na telefónoch s Androidom vieme použiť aplikáciu Daywise

2. Využívajme režimy telefónu
Napríklad Spánok, kedy nám mobil podľa toho, na akú hodinu máme nastavený budík, prestane večer posielať notifikácie. Ak máme dôležitú prácu, namiesto toho, aby sme vypínali notifikácie vo všetkých aplikáciách osobitne, môžeme si zapnúť režim Nerušiť. Tieto možnosti sú lepšie, ako režim Lietadlo, lebo nám dovoľujú vybrať kontakty, ktoré nás v prípade potreby vedia kontaktovať alebo aplikácie, od ktorých nám notifikácie bude zobrazovať. 

*záber ako Ctibor pozerá Ctibora na TikToku
Ctibor: Tento Tiktoker je jaký dobrý! (ukáže mobil niekomu)
z pozadia: Ctibor ale to si ty.
Ctibor: (chvíľu je zarazený a potom sa hlúpo usmeje) Však hej.

Ale presne v tom je problém. Sociálne siete takto vedia ovládať náš čas oveľa viac, ako by sme chceli. Skúsme toto, aby sme ich opäť dostali pod kontrolu my:

1. Notifikácie si nastavme tak, aby nám chodili trikrát za deň
Výskumy hovoria, že ich úplné vypnutie ľudí ešte viac stresovalo. Nemusíme ísť teda do extrémov, presťahovať sa do jaskyne a zaviesť si tam iba pevnú linku.

Ideálny systém rozoznáva, kedy je najlepší čas poslať nám notifikácie. Napríklad v momente, kedy si podľa našej polohy sadneme do MHD a telefón vie, že máme pred sebou polhodinovú cestu do školy alebo do práce. Rovnako rozdeľuje, ktoré notifikácie má poslať v ktorom momente. Napríklad všetky z pracovného mailu by nám pípli v momente, ako vojdeme do kancelárie a naopak, tie z Instagramu vtedy, keď nám začne obedná prestávka.

Na iOS to vieme takto do veľkej miery nastaviť a mať aj rôzne režimy, ktoré sa dokonca vedia počas dňa zapínať automaticky. Na telefónoch s Androidom vieme použiť aplikáciu Daywise.

2. Využívajme režimy telefónu
Napríklad Spánok, kedy nám mobil podľa toho, na akú hodinu máme nastavený budík, prestane večer posielať notifikácie. Ak máme dôležitú prácu, namiesto toho, aby sme vypínali notifikácie vo všetkých aplikáciách osobitne, môžeme si zapnúť režim Nerušiť. Tieto možnosti sú lepšie, ako režim Lietadlo, lebo nám dovoľujú vybrať kontakty, ktoré nás v prípade potreby vedia kontaktovať alebo aplikácie, od ktorých nám notifikácie bude zobrazovať.

3. Odnaučme sa kontrolovať si telefón
Denný priemer notifikácií je síce 80, ale človek si mobil údajne skontroluje až 150krát za deň. Už aj tak veľmi vysoké číslo teda ešte svojou zvedavosťou dvojnásobíme. Skúsme si teda telefón kontrolovať, ak máme naozaj dôvod.

Ľudia, ktorí si ich systém čo najviac vyladili, boli podľa vedcov menej vystresovaní, mali pocit produktivity a zároveň kontroly nad svojím časom. A to je niečo, čo v dnešnej dobe chceme asi všetci. 

telekom nadacny fond

Video vzniklo vďaka podpore Nadačného fondu Telekom.

Reklama

Vyber si viac z Tech&Digi